Správný postup při výměně brzdových kotoučů nebo destiček
Dodržením správného postupu při demontáži a montáži brzdových součástí minimalizujete riziko následného poškození brzdových součástí, které není způsobeno vadným brzdovým dílem.
Při výměně kotoučů a destiček je nutné postupovat takto: - rozebrat a vyčistit brzdový třmen, eventuálně vyměnit pístek, prachovky, jsou-li poškozeny
- zkontrolovat náboj, zda nehází, zkontrolovat vůle v ložisku (dělá málokdo, nicméně pomůže odhalit důvod následného poškození nové součástky)
- důsledně očistit dosedací plochu kotouče, i drobná nečistota způsobí vychýlení kotouče a zvýší pravděpodobnost koroze kotouče v tomto místě a také zvlnění kotouče v průběhu používání
- namontovat kotouč
- změřit házivost kotouče, v tomto momentě by se ihned odhalila případná výrobní vada kotouče nebo by se ukázala vada jiného dílu na nápravě
Pokud se objeví vibrace po najetí např 2 000–4 000 km, v naprosté většině případů nejde o výrobní vadu kotouče ale o špatnou montáž nebo jinou vadu na nápravě, která měla být při výměně brzdových částí odhalena.